İYİ UYGULAMA ÖRNEKLERİ BAŞVURU FORMU
2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAŞARIYI İZLEME VE GELİŞTİRME PROJESİ(BİGEP) İYİ UYGULAMA ÖRNEKLERİ BAŞVURU FORMU |
|||||||
Başvuru Bilgileri |
|||||||
İlçe |
Suruç |
||||||
Okul/ Kurum |
Onbirnisan Ortaokulu |
||||||
Okul Müdürü Adı Soyadı |
Deniz Demirli |
||||||
Telefon |
05372561598 |
E-posta |
denizdemirlimeb@gmail.com |
||||
İyi Uygulamayı Geliştiren Öğretmen Adı Soyadı |
Nuriye YILMAZ |
||||||
Okul/ Kurum |
Onbirnisan Ortaokulu |
||||||
Branş |
Matematik |
||||||
Telefon |
05372561598 |
E-posta |
nuriye.y@outlook.com |
||||
Uygulamayı Geliştiren Diğer Öğretmenler |
|||||||
Sıra |
Adı Soyadı |
Okul |
Branş |
Telefon |
|||
1 |
|
|
|
|
|||
2 |
|
|
|
|
|||
3 |
|
|
|
|
|||
Uygulama Bilgileri |
|
A. İyi Uygulamanın Adı |
Kesir Tabağı |
B. İyi Uygulamanın Kategorisi
|
Yenilikçi Eğitim Öğretim Ortamları ve Tasarım Beceri Atölyeleri Alanındaki çalışmalar |
C. İyi Uygulamanın Amacı (En fazla 500 kelime ile açıklayız) |
Soyut olan kesirler temasını öğrenciler ile işbirliği içinde modelleyerek öğrencilerin kazanımları kavramasını sağlamak aynı zamanda da matematik dersini eğlenceli hale getirerek öğrencilerin derse karşı önyargısını kırmak. |
D. İyi Uygulamanın Hedef Kitlesi (En fazla 500 kelime ile açıklayız) (Öğrenciler, Öğretmenler, Veliler, Okul Yönetimi) |
Ortaokul 5. Sınıf öğrencileri |
E. İyi Uygulamanın Paydaşları |
Öğretmenler ve öğrenciler |
F. İyi Uygulamanın Süresi (Ay olarak ifade ediniz) |
1 ay |
G. Uygulamanın Özeti (En fazla 1000 kelime ile açıklayınız) |
Proje içerisinde Kesirler temasına ait kesirlerde sıralama, kesir çeşitleri kazanımlarının anlatımına uygun meyveleri kestik ve modelledik. Kivi ve elma yardımıyla kesir çeşitlerine değindik. Portakalı kullanarak birden fazla çeşitte birim kesir elde ettik ve portakal dilimlerinin büyüklüklerine bakaraktan birim kesirleri sıraladık. Pasta ile de bir bütün pastayı 24 kişilik sınıfa uygun dilimlere ayırdım her bir öğrenciye 1 dilim kek düşecek şekilde paylaştılar bu sayede 1/24 kesrini daha net anladılar.
|
H. İyi Uygulamanın Sonunda Elde Edilen Çıktılar ve Sonuçları (En fazla 500 kelime ile açıklayınız) |
Çok yönlü gelişim, matematiksel modelleme, somut materyal il eğlenceli ders içeriği
|
İ. Diğer (Eklemek istediğiniz afiş, fotoğraf, link vb. görselleri bu kısma ekleyiniz) |
.
|